Технологии, применяемые для сбора, обработки и распространения гидрометеорологической информации судам. Моя статья в журнале "Судоходство" №12, 1998. |
Wednesday, 16 December 1998
Обеспечение метеорологической информацией судоходства
Мітки:
Meteo,
Научные статьи
Blog's Most Popular Posts last week
-
Потребление бункера зависит от размера судна и его скорости. Для контейнеровозов в диапазоне от минимальных скоростей до 14 узлов эта завис...
-
Fresh Water Allowance (FWA) is the amount by which a ship's mean draft changes when she moves from the sea standard salt water (SW @...
-
I have received the following msg from a ship: Good afternoon , the ship drifting in the South China Sea, the crew is divided opinio...
-
Несмотря на свою важность и частоту упоминания в многочисленных источниках, морской протест остается одним из наиболее загадочных документо...
-
Neither of the ISO 9001, 17001, 19011 standards define the validity period of the certificates for internal auditors. There is an opinion th...
-
Pipe description ++++++++++++++++++++++++++++++ Pipes are described by nominal size (e.g. 125A), which refers to and approximately matches ...
-
A very interesting and insightful publication by Eirik Ovrum (DNV) "Strategies for meeting upcoming decarbonization targets". Clic...
-
Amendments related to the transportation of vehicles by sea as put in the new edition of the IMDG Code. UN 3166 Engines, internal combustion...
-
Новая версия Инкотермс 2010 (Incoterms 2010) применяется в статусе обычая международной торговли с 1 января 2011 года наряду со старыми сбо...
-
Bulk carrier classification by size along with the most common particulars: Photo © Alexey O. Chepok Ultramax "Nazire" in G...